بهترین برنامه غذایی برای سیکس پک یا شکم شش تکه جذاب

بهترین برنامه غذایی برای سیکس پک یا شکم شش تکه جذاب

برنامه غذایی برای سیکس پک

بله، رژیم غذایی مناسب یکی از مهمترین عوامل ساختن سیکس‌پک جذاب و رویایی برای هر فرد هست و با رعایت نکردن اصول غذایی شما هیچوقت به هدف‌تون نخواهید رسید! (مطمئن باشید). بهترین برنامه غذایی برای سیکس پک چیزی نیست که خودتون بتونید به اون برسید.

لابد میپرسید «حالا باید چیکار کرد؟»… خب در مرحله اول باید شکر رو از رژیم غذایی‌تون حذف کنید! شکر یکی از اصلی‌ترین عوامل اضافه وزن و بالا رفتن چربی بدن هست و از همه مهمتر اینه که شکر جلوی تبدیل شدن چربی به انرژی رو میگیره؛ پس حسابی مراقب شکر مصرفی‌تون باشید!

شکر در اکثر مواد غذایی و غلاتی که به نظر مفید میان وجود داره و حتی میوه‌ها و سبزیجات هم شکر دارند! مثلاً اگه برای سالم‌تر کردن تغذیه خودتون ماست و میوه مصرف کرده باشید، در اصل با افزایش شکر بدن‌تون به روند بدنسازی‌تون آسیب زدید و حتی هرباری که (بدون توجه به مقدار مصرف) آبمیوه نوشیدید هم شکر بدن‌تون رو بالا بردید و شاید به همین خاطر تا حالا به هدف‌تون، یعنی سیکس‌پک جذاب و رویایی، نرسیدید…

پس اگه میخواید در روند عضله سازی موفق بشید، مراقب شکر باشید و مصرف اون رو حتی‌الامکان کاهش بدید. ولی این رو هم فراموش نکنید که یک استثناء در این مسئله وجود داره و اون هم «بعد از اتمام تمرینات» هست!

بدن شما بلافاصله بعد از اتمام تمرینات مثل یک اسفنج آمادهٔ جذب انرژی هست و به شدت به گلیکوژن و کربوهیدرات‌های ساده احتیاج داره. در همین فاصلهٔ زمانی شما مجاز هستید که شکر مورد نیاز بدن‌تون رو از طریق مواد غذایی و نوشیدنی‌های مناسب تأمین کنید. (کربوهیدرات‌های ساده ممکن است تحت عنوان «شکر قهوه‌ای» یا «شکر خام» روی ترکیبات محصولات درج شده باشند، پس موقع انتخاب بیشتر دقت کنید).

چه غذاهایی سیکس‌پک داشتن رو سخت‌تر میکنه؟

به طور کلی میشه گفت ۹۰٪ غذاهای فرآوری شده و صنعتی در کنار گوشت قرمز، کره، پنیر، شیر پرچرب، روغن‌های اشباع‌شده و چربیهای ترانس (روغن‌های گیاهی اشباع‌شده) برای دستیابی به یک سیکس‌پک جذاب مضر هستند و نباید موقع تلاش برای ساختن عضلات شکم از این مواد غذایی استفاده کنید! (البته فست فودها رو هم فراموش نکنید).

بنابراین باید به خاطر داشته باشید که یکی از راههای رسیدن به عضلات سیکس‌پک، داشتن رژیم غذایی پاک و ارگانیک -با حذف شکر- هست.

در مورد برنامه غذایی برای سیکس پک چه چیزی بخوریم؟

خب حالا که غذاهای مضر برای داشتن سیکس‌پک آشنا شدید، وقت اون رسیده که مواد غذایی مفید رو هم بشناسید:

پروتئین‌ها: سینه مرغ، سینه بوقلمون، سفیده تخم مرغ، ماهی، صدف و گوشت خوک. (گوشت‌های قرمز مانند گوشت گوسفند و گوشت گاو را تا یک بار در هفته محدود کنید). برخی از منابع گیاهی پروتئین هم میتونن شامل آجیل، دانه و حبوباتی مانند لوبیا، نخود و عدس باشند.

چربی‌ها: تمام ماهی‌های آب سرد، گردو، پسته، بادام، ماکادامی، بذر کتان، آووکادو و روغن زیتون.

کربوهیدرات‌های پیچیده: میتونن شامل گندم، چاودار، جو، ارزن، برنج قهوه ای، بلغور جو دوسر و کوینو، سیب زمینی شیرین، سیب زمینی هندی و کدو باشند.

کربوهیدرات‌های فیبردار: انواع سبزیجات سبز شامل لوبیا سبز، مارچوبه، کلم، کلم بروکلی، اسفناج کلم، چغندر، بامیه، فلفل، کدو، کرفس، قارچ و بادمجان.

البته این‌ها تنها موارد مفید برای داشتن رژیم مناسب سیکس‌پک نیستند و شما با تحقیقات بیشتر میتونید گزینه‌های بیشتری رو هم به این فهرست اضافه کنید. در ارتباط با همین موضوع پیشنهاد میکتم دو مقاله “طراحی رژیم غذایی فیتنس” و “حرکات شکم در بدنسازی” رو حتما مطالعه کنید.

به هر حال، امیدواریم که این مطالب بتونه در روند بدنسازی و رسیدن به اهدافی مثل داشتن یک سیکس‌پک جذاب براتون مفید واقع بشه! ممنون از همراهی‌تون.

برای دوستانت هم بفرست

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
تحریریه آریوفیت

تحریریه آریوفیت

سلام، من حسین هستم! نویسنده، محقق در زمینه تناسب اندام و پشت پرده هر مطلبی که در آریوفیت میبینید. در اینستاگرام همراه من باشید ariofir.ir@

پست های اینستاگرام آریو فیت بهت کمک میکنه اندام ایده آلت رو بسازی

همین الان پست های اینستاگرام رو ببین

نظر خودتون رو بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند