بهترین راه های کاهش وزن

بهترین راه های کاهش وزن

روش های آسان و سالم برای کاهش وزن

دنبال بهترین نکات کاهش وزن میگردید؟ پس تا انتها همراه من باشید.

تصمیم گرفتم هر چی میخواید رو در اختیارتون قرار بدم. بنابراین، بدون حرف اضافه‌، لیستی شامل 10 مورد از بهترین نکات برای کاهش وزن آسان و سالم رو بهتون تقدیم میکنم.

کاهش وزن

10 نکته برای کاهش وزن

 

1- تا حد امکان “کربوهیدرات های خوب” رو جایگزین “کربوهیدرات های بد” کنید.

منظورم از این حرف اینه که منابع کربوهیدرات ساده، فرآوری شده و سرشار از گلیسمیک رو (مانند شیرینی، چیپس، بیسکوییت ها، نان سفید، برنج سفید و غیره) با منابع کربوهیدرات پیچیده تر، با گلیسمیک کمتر و مغذی (میوه‌ها و سبزیجات، حبوبات، برنج قهوه‌ای، انواع سیب زمینی و غیره) جایگزین کنید. این روش یکی از کلیدی ترین روش‌ها برای کنترل اشتها و بهبود سلامتی بدنه.

 

2- یه دفترچه یادداشت برای رژیم غذاییتون داشته باشید.

بزرگ ترین و مهم ترین نکته‌ی کاهش وزن دنیا اینه که بدونید در طول روز چه مقدار کالری مصرف می کنید و این مقدار رو با میزان کالری که در طول روز میسوزونید تنظیم کنید تا به یک ریتم کاهش وزن برسید. برای اینکه این اطلاعات رو به دست بیارین، باید بدونید در طول روز چی میخورید و چقدر میخورید. بهترین روش هم برای انجام این کار اینه که یه دفترچه یادداشت داشته باشین و هر چی میخورید و مقدارش رو توی اون دفترچه بنویسید.

 

3- اطلاعات ورزش و تمرینتون رو هم یادداشت کنید.

کلید موفقیت در ورزش و تمرین، پیشرفته. بهترین و کلیدی ترین روش برای پیشرفت اینه که با دقت کارهایی که در طول ورزش انجام میدید رو یادداشت کنید تا بدونید دفعه‌ی بعدی برای بهبود و پیشرفت باید چه کار اضافه‌ای انجام بدید. آیا همیشه یادتون میمونه که چه وزنی دمبل زدید یا در هر دور چند بار حرکت رو انجام دادین یا چه تمرینی رو با چه نظمی در چه روزهایی انجام دادید؟ یادتون مونده که دیروز 20 دقیقه روی تردمیل بودید یا 30 دقیقه؟ یک دفتر یادداشت تمرین به شما کمک میکنه جواب همه ی سوالات بالا رو بدونید و همچنین کمک میکنه بتونید برنامتون رو بهبود بدید و پیشرفت کنید.

 

4- بیش از حد در مصرف کالری صرفه جویی نکنید.

بله، برای وزن کم کردن باید کالری کمتری بخورید. این یه حقیقته و برای اتفاق افتادن کاهش وزن یه ضرورته. ولی کاهش بیش از حد مصرف کالری نه تنها سلامتی و متابولیسم بدن شما رو به خطر میندازه، بلکه احتمال اینکه در هدفتون شکست بخورید و به نتیجه‌ی دلخواه نرسید رو هم افزایش میده. وقتی میتونید به میزان کمی مصرف کالری رو کاهش بدید و بدون اینکه حس کنین زندگیتون تغییر خاصی کرده وزن کم کنین، چرا میخواید خودتونو اذیت کنید؟ با انجام کارها از روش سخت باعث شکست خودتون نشید.

 

5- خوردن هله هوله های به درد نخور رو کم کنید.

اگه غذایی که میخورید روی قوطیش عکس کارتونی و بچگونه داره پس بهتره دیگه نخورید. جدی میگم، هله هوله ها کالری های به درد نخوری دارن که بیشتر اوقات باعث میشن گرسنگی شما بیشتر بشه. خوردن هله هوله زمان و مکان خاص خودشو میطلبه، اما هیچ کدوم از نکات کاهش وزن نمیتونه این حقیقت واضح رو کتمان کنه که شما در طول روز به هر حال کالری دریافت می کنید و مقداری از این کالری از طریق هله هوله هایی به دست میاد که تنها نکته‌ی غذایی مثبتشون اینه که خوشمزن! در رژیم کاهش وزن و کلا برای سلامت جسمی، غذایی که میخورید باید هدفی والاتر از صرفا خوشمزه بودن داشته باشه. اگه اینطور نیست، پس بهتره میزان مصرف اون غذا رو تا حد خیلی زیادی کاهش بدید. این یه قانون خیلی خوب برای تنظیم رژیم غذایی شماست.

 

6- در طول روز هر تعداد وعده‌ی غذایی که دلتون میخواد بخورید.

در مورد اینکه میگن 6 وعده غذا در روز بهتر از 3 وعده غذا هست هر چی شنیدید فراموش کنید چون این موضوع افسانه ای بیش نیست. شما میتونید هر تعداد وعده‌ی غذایی در روز که دلتون میخواد و با اون تعداد وعده راحتید و خو گرفتید مصرف کنید. اگه 3 وعده‌ی غذایی مفصل باعث میشه به رژیم غذایی کاهش وزنتون وفادار بمونید، پس 3 وعده غذا بخورید. اگر 6 وعده غذای کم حجم تر باعث این نتیجه میشه، پس 6 وعده غذا بخورید. هر کاری که میدونید به صلاحتونه انجام بدید…این قسمت از برنامه ی کاهش وزن به خودتون بستگی داره.

 

7- عکس بگیرید.

نه منظورم این نیست که از مناظر زیبا یا دوستاتون عکس بگیرید. منظورم اینه که در حالتی که کمترین لباس ممکن رو پوشیدید از خودتون عکس بگیرید.  این کار برای کمک به مشاهده ی روند پیشرفت شماست. به این صورت که بتونید به چشم ببینید که آیا روشی که پیش گرفتید کار سازه یا نه.

یه مدرک فراهم میکنه که بتونید بهش نگاه کنید و با وضعیت الانتون مقایسش کنید. تعجب میکنید اگه بدونید یه آدم چقدر زود فراموش میکنه کجا بوده و به کجا رسیده. امروزه اینقدر عادت کردیم هر روز خودمونو تو آینه برانداز کنیم که دیگه متوجه تغییرات بدنمون نمیشیم. عکس گرفتن (که هر دو هفته یه بار بهتره یه عکس بگیرید) روشی هست برای یادآوری خودتون. این روش نه تنها به پیشرفت شما کمک میکنه، بلکه همچنین باعث انگیزش شما هم میشه.

 

8- درست غذا بخورید و ورزش کنید.

کاهش وزن زمانی شروع میشه که یه اتفاق خاص بیفته… اونم اینه که بتونید مصرف کالری روزانتون رو به میزان کمتر از کالری که بدنتون میسوزونه برسونید. یعنی روند کاهش کالری اتفاق بیفته. این اتفاق میتونه به دو روش پیش بیاد. یک اینکه میزان کالری دریافتی رو کم کنید تا بدن بیشتر از اینکه کالری به دست میاره، کالری بسوزونه. یا اینکه به اندازه‌ی کافی ورزش کنید تا اون میزان کالری اضافه (بالاتر از حد کالری ای که بدنتون میسوزونه)سوخته بشه. بنابراین اگرچه میشه به راحتی با یه رژیم مناسب وزن کم کرد، اما اگه یه کم هم ورزش (از هر نوعی) کنار رژیمتون اضافه کنید این روند خیلی سریع تر و محسوس تر میشه (ورزش میتونه وزنه زدن، هوازی یا ترکیبی از هر دو باشه). در مورد اینکه بتونین رژیمتون رو به صورت بلند مدت ادامه بدین و وزنی که کم کردید رو نگه دارید و دوباره وزن اضافه نکنید، همه ی مطالعات انجام شده نشون دادن که اگه بتونید رژیم و ورزش را در کنار همدیگه انجام بدین، درصد موفقیتتون خیلی افزایش پیدا میکنه.

 

9- کالری رو به صورت نوشیدنی مصرف نکنید، بلکه به صورت خوردنی مصرف کنید.

هیچی آسون تر از این نیست که با نوشیدن نوشیدنی های حاوی کالری زیاد، کالری بدن رو به میزان زیادی افزایش بدین. از مصرف نوشیدنی‌های مثل نوشابه، آب میوه‌های پاکتی و نوشیدنی‌های انرژی زا به شدت خودداری کنید. در عوض آب بنوشید و کالری مورد نیازتون رو از غذا به دست بیارید. اینطوری خیلی حس بهتر و راضی کننده تری خواهید داشت.

 

10- جستجو رو تموم کنید!

خداییش دیگه دنبال لیست جادویی نکات کاهش وزن نباشید (لیست هایی که بتونن وزن شما رو آسون و سریع کاهش بدن و امنیت و سلامت جسمانیتون رو به خطر نندازن). همچین لیستی وجود خارجی نداره. جز اینکه تلاش خستگی ناپذیر و زیاد پیشه کنید و کمی از غذاهای دلخواهتون بزنید هیچ راه دیگه ای ندارید. بله فقط تلاش و سخت کوشی، حلقه گمشده‌ای هست که شما رو به وزن دلخواهتون میرسونه. متاسفم که کاخ آرزوهاتون رو با خاک یکسان میکنم! اما کاهش وزن فرمول جادویی نداره و باید به جای آسانسور از پله بالا برید! البته اگر ترجیح میدی زیر تیغ جراحی هایی خطرناکی بری که تماما نتایج موقت دارن مطمئنن این نکات مناسب تو نیست.

دوست عزیزم هیچ لیستی وجود نداره که نکاتش بتونن این حقیقت رو تغییر بدن که برای کاهش وزن باید خورد و خوراک درست داشته باشید یا درست ورزش کنید. دیگه اینقدر دنبال بهونه نگردید. پس شروع کنید لایف استایل خودتون رو تغییر بدید تا بعد از مدتی به اندام ایده آل خودتون برسید تا از چیزی که در آینه میبینید متعجب بشید.

کاهش وزن

برای دوستانت هم بفرست

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
تحریریه آریوفیت

تحریریه آریوفیت

سلام، من حسین هستم! نویسنده، محقق در زمینه تناسب اندام و پشت پرده هر مطلبی که در آریوفیت میبینید. در اینستاگرام همراه من باشید ariofir.ir@

پست های اینستاگرام آریو فیت بهت کمک میکنه اندام ایده آلت رو بسازی

همین الان پست های اینستاگرام رو ببین

نظر خودتون رو بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند